Εν Δυνάμει Pilates

From the Blog

pilates-blog

Συμβολή του PILATES στην αποκατάσταση τραυμάτων

Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι σήμερα γνωρίζουν και επιλέγουν τη μέθοδο γυμναστικής pilates, η οποία φημίζεται για τα πολλά οφέλη της. Μάλιστα, είναι η ιδανική και η πιο αποτελεσματική άσκηση όσον αφορά την αποκατάσταση τραυματισμών , γι΄αυτό άλλωστε συχνά χαρακτηρίζεται ως άσκηση με ‘’θεραπευτικό’’ χαρακτήρα. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής , η κακή στάση σώματος , η απουσία κίνησης κατά τη διάρκεια της μέρας έχουν ως αποτέλεσμα την ανισορροπία μυών και τενόντων καθώς και τη δημιουργία πολλών μυοσκελετικών προβλημάτων και τραυματισμών. 

Η μέθοδος Pilates βοηθά στην ίση εκγύμναση των μυών του σώματος, τη συμμετρική και αρμονική ανάπτυξη των μυών , ενδυναμώνοντας κυρίως τον κορμό. Συμβάλλει στην επίτευξη της σωστής και ιδανικής στάσης του σώματος αλλά και στην  μυϊκή συναρμογή, στην διατήρηση της οστικής πυκνότητας και τη διατήρηση υγιών αρθρώσεων. Αυξάνει την κινητικότητα του σώματος , εξασκώντας τις αρθρώσεις να κινούνται σε πλήρες εύρος. Ο ασκούμενος μαθαίνει το σώμα του, βελτιώνει τη στάση του και οποιοσδήποτε πόνος υπάρχει υποχωρεί μέσα σε λίγες εβδομάδες εξάσκησης. 

Το Pilates είναι η πιο ασφαλής άσκηση για άτομα με τραυματισμούς. Είναι ένα άριστο σύστημα αποκατάστασης για τη σπονδυλική στήλη, τα γόνατα, τα ισχία, τους ώμους. Διορθώνει ασυμμετρίες και χρόνιες αδυναμίες , αποτρέποντας την υποτροπή τραυματισμών και φέρνοντας το σώμα σε ισορροπία. Άλλωστε , δεν είναι τυχαίο που ο Joseph Pilates επινόησε τη μέθοδο αυτή για την αποκατάσταση τραυματιών του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου, οι οποίοι χρησιμοποιώντας ασκήσεις με το βάρος του σώματος , ελατήρια και  ιμάντες ανάρρωναν πολύ πιο γρήγορα. 

 Επιπλέον, υπάρχουν κι άλλοι λόγοι για τους οποίους πρέπει κανείς να προτιμήσει τη σειρά ασκήσεων Pilates. Αρχικά, κατά τη διάρκεια της άσκησης δεν υπάρχουν κραδασμοί  που να ενοχλούν το τραυματισμένο άτομο. Επίσης, οι ασκήσεις είναι εξατομικευμένες ανάλογα με το σημείο που επιθυμούμε να εστιάσουμε και να ενδυναμώσουμε, επιτρέποντας την αποκατάσταση και τη θεραπεία των σημείων αυτών με ασφάλεια και σιγουριά. Ο ασκούμενος επίσης , επιλέγει το εύρος της κίνησης το οποίο θέλει να ακολουθήσει, φτάνει μέχρι εκείνο το σημείο που μπορεί, χωρίς να πονάει ή να πιέζεται. Σαν άσκηση δεν υπερβαίνει το φυσιολογικό εύρος  κίνησης και σέβεται την ευθυγράμμιση του σκελετού. Το Pilates δίνει τη δυνατότητα ήπιας έντασης και παραλλαγών στις ασκήσεις που βοηθά τον ασκούμενο να διατηρήσει τη μυϊκή μάζα  και, ταυτόχρονα,  επιτρέπει στο σώμα να αυτοθεραπευτεί, να κινηθεί ισορροπημένα και ευσυνείδητα. 

Το σημαντικότερο είναι ότι μέσω όλων αυτών το Pilates βοηθά στη βελτίωση της καθημερινότητας . Το άτομο γίνεται φανερά πιο λειτουργικό και βελτιώνει την υγεία του σώματος του. Η μέθοδος αυτή αδιαμφισβήτητα μπορεί να αποτελέσει ένα συμπλήρωμα για την επαγγελματική προπόνηση ή μία αυτόνομη μορφή γύμνασης για όλες τις ηλικίες. Αξίζει να το δοκιμάσει κανείς!

 

Λελιοπούλου Ευαγγελία

Σχολιάστε

Μετάβαση στο περιεχόμενο