Εν Δυνάμει Pilates

From the Blog

blog

Οι τροφές που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σου!

Οι θερμοκρασίες πέφτουν και διάφορα κρυολογήματα κάνουν την εμφάνισή τους.

Πως μπορούμε να αποφύγουμε τις διάφορες ιώσεις που κυκλοφορούν;
Εκτός από την τήρηση των βασικών κανόνων υγιεινής, το καλό πλύσιμο των χεριών, το καθημερινό αέρισμα των κλειστών χώρων και την απολύμανση των επιφανειών, σημαντικό ρόλο στην άμυνα του οργανισμό παίζει και η διατροφή.

Πώς συνδέεται η διατροφή με το ανοσοποιητικό;
Τα λευκά αιμοσφαίρια και ορισμένες ουσίες των τροφών που είναι απαραίτητες για τις λειτουργίες που συνδέονται με την άμυνα του οργανισμού. Τέτοιες ουσίες είναι τα αντιοξειδωτικά (π.χ. οι βιταμίνες A, C, E και το σελήνιο) οι οποίες δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες, κάνοντας τα κύτταρα πιο ευάλωτα σε λοιμώξεις και ιώσεις. Επίσης τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα συντελούν στην καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος.

Ποιες είναι οι ουσίες που ενισχύουν τον οργανισμό;
Βιταµίνη Α: Καλές πηγές είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το βούτυρο, το αυγό, το συκώτι, τα καρότα, τις γλυκοπατάτες, τα βερίκοκα.
Βιταµίνη C: Καλές πηγές είναι τα εσπεριδοειδή, τα ακτινίδια, οι πιπεριές κυρίως οι κόκκινες, το σπανάκι, το μπρόκολο, οι ντομάτες.
Βιταµίνη Ε: Πολύ καλή πηγή θεωρείται το ελαιόλαδο και οι ξηροί καρποί πχ. αμύγδαλα, καρύδια, φουντούκια.
Σελήνιο: Βρίσκεται σε κρέατα, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς και δημητριακά ολικής άλεσης.
ω-3 λιπαρά οξέα: Βρίσκονται κυρίως στα φυτικά έλαια, τα λιπαρά ψάρια και στους ξηρούς καρπούς.

Ποιες είναι οι τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό;
● Το κρεμμύδι, περιέχει κερκετίνη, μια ουσία με αντιφλεγμονώδη, αντιμικροβιακή και αντισηπτική δράση,
● Το σκόρδο, περιέχει αλισίνη μια ουσία με φυσική αντι-ιικη και αντιμικροβιακή δράση Για να επωφεληθείτε από την αλλισίνη αλλά να αποφύγετε την κακοσμία του στόματος, μπορείτε να κόψετε μία σκελίδα σκόρδο σε τέσσερα κομμάτια και να τα καταπιείτε ένα-ένα σαν χάπι.
● Η κανέλα, δρα ενάντια σε ιούς, βακτήρια και μύκητες, και παράλληλα βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος.

Για την καλύτερη ενίσχυση του οργανισμού μου, πρέπει να λαμβάνω πληθώρα τροφών και θρεπτικών συστατικών. Η τήρηση ενός ισορροπημένου διαιτολογίου, το οποίο πρέπει να περιλαμβάνει καθημερινά φρούτα και λαχανικά, υδατάνθρακες ολικής άλεσης , καλές πηγές πρωτεΐνης και γαλακτοκομικών προϊόντων και ελαιόλαδο.

Μαμάτσιου Αναστασια
Διατροφολόγος – Διαιτολόγος

Σχολιάστε

Μετάβαση στο περιεχόμενο