From the Blog

PILATES: Πως επιδρά στην σωματική βελτίωση και στην ψυχολογία των ασκούμενων

Τo Pilates αποτελεί μια μέθοδο σωματικής εκγύμνασης που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από τον Joseph Hubertus Pilates (1880-1967) στη δεκαετία του 1920. Eστιάζει στο κέντρο του σώματος και αυτό είναι που το κάνει να ξεχωρίζει καθώς συνδυάζει τον συντονισμό των κινήσεων και τη δυναμική του σώματος. Αποτελεί μια μέθοδο που προσαρμόζεται ανάλογα την φυσική κατάσταση του καθενός και έτσι δεν εντοπίζονται δυσκολίες προσαρμογής. Ακόμη, προάγει την ανάπτυξη των μυών ισάξια με
την ευεξία και τον αυτοέλεγχο βελτιώνοντας το εύρος κίνησης των αρθρώσεων.

Ο Joe Pilates, υποστήριζε πως είναι απαραίτητη όχι μόνο η σωματική υγεία, αλλά και η πνευματική, κάτι το οποίο επιτυγχάνει η μέθοδος Pilates μέσα από το ασκησιολόγιο της. Τα οφέλη της μεθόδου Pilates είναι ευδιάκριτα όχι μόνο στο σώμα, αλλά και στη ψυχολογία του ασκούμενου.

ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ

Ως μέθοδος εκγύμνασης το Pilates έχει αρκετά σωματικά οφέλη όπως η στάση του σώματος και η ευλυγισία. Ενδυναμώνει τους μύες του πυρήνα και έτσι ο ασκούμενος αποκτά τον απόλυτο έλεγχο του σώματός του.Ο Joseph Pilates σχεδίασε τη μέθοδο Pilates δίνοντας έμφαση στην ενδυνάμωση των εντοβάθυ μυών του σώματος με αποτέλεσμα έτσι την σωστή στάση και ευθυγράμμιση του σώματος.

Επιπλέον ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι η βελτίωση της ισορροπίας .Μέσα από την εκτέλεση των ασκήσεων
προάγεται η ιδιοδεκτικότητα του ατόμου, καθώς οι αλλαγές και οι θέσεις των ασκήσεων γίνονται με αργό και σταθερό τρόπο όπου, σε συνδυασμό με σωστές αναπνοές, αυξάνεται και η αντοχή.

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Το στρες και η ψυχολογική κούραση είναι παράγοντες που επηρεάζουν την καθημερινότητα μας και όλοι ψάχνουμε διεξόδους να απαλλαγούμε. Το Pilates είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές μορφές άσκησης που συμβάλλει θετικά στην ψυχολογία του
ασκούμενου .Σημαντικά οφέλη που προσφέρει στην ψυχολογία είναι η μείωση του άγχους και ταυτόχρονα η βελτίωση της διάθεσης τους. Κατά την διάρκεια των ασκήσεων απαιτείται συγκέντρωση ώστε να εκτελεστούν σωστά οι ασκήσεις. Έτσι ο ασκούμενος δεν χάνει την προσοχή του από εξωτερικούς παράγοντες και ξεκουράζεται πνευματικά. Επιπλέον, προκειμένου να εκτελέσει σωστά την άσκηση, ο ασκούμενος κινητοποιείται και έχει ένα κίνητρο ώστε να εξελιχθεί. Παράλληλα, βελτιώνεται και η αυτοεκτίμηση του.

Σχολιάστε

Μετάβαση στο περιεχόμενο